I slutet av en vecka...

Så var vi där igen. Ytterligare en söndag. Veckorna går fruktansvärt fort. De bara rusar förbi och själv står man där som ett frågetecken och undrar vad som precis har hänt. Sommaren närmar sig med stormsteg. Om exakt en vecka sätter jag mig på tåget söderut och mot Alingsås, min barndomsstad. Ja, det känns konstigt att säga så. Alingsås känns fortfarande som min hemstad. Som att jag bara är på tillfälligt besök här uppe i Umeå.

Hm, tillbaka till början igen. Jo, veckorna går fort. Tenta på fredag så idag måste jag verkligen plugga. Ni kan ju få höra min exellenta plan. Jag ska börja med att sortera in papprerna ordentligt i pärm ev. pärmar. När det är gjort ska jag markera viktiga sidor med flikar så att det blir lätt att hitta på tentan. Efter det ska jag (om jag hinner idag) påbörja gamla tentor. Roligt va?

När jag ändå är igång och pratar om planer kan jag ju berätta hur min sommar ska se ut!
Jag skriver först tenta den 1 juni 16.00-22.00 (ja, hur idiotisk tid som helst, men vad kan man göra? det är ju iaf en bra ursäkt om det går dåligt på tentan...) Samma dag kommer Björn upp hit och hälsar på och stannar tills på söndag då båda åker söderut, fast han till Sundsvall och jag till Alingsås. Eftersom det är 100 mil att åka kommer jag inte komma fram till Alingsås förrän på måndag vid lunch. Sedan blir det studentfirande och andra firanden. Efter det en härlig, avkopplande vecka på Mallorca. Det ska bli underbart! Den 20 juni börjar jag jobba ute i Tanum Strand på Sportshopen och jobbar där t.o.m. 15 augusti. Sedan får jag ett par veckors ledighet innan nästa termin startar!

Det var min sommar, hur ser er sommar ut? Berätta gärna!

Glad sommar på er i förskott och kram på er!

 

Kommentarer
Postat av: Björn

Hm... Min sommar ser väl ungefär som din?

2007-05-27 @ 16:43:01
URL: http://bjornshippablogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0