Massor att göra och att ändra en besvikelse

Idag har jag och Monika suttit i flera timmar och pluggat. Vi har dels gjort seminariet vi ska ha imorgon, hjälp till med juridisk rådgivning och sedan har vi suttit och renskrivit gamla seminarier. Vi konstaterade att det är synd man inte renskriver direkt efter seminariet. Det är ganska svårt att tolka sina korta, snabbt nedkladdade meningar man skrev under seminariets gång. Speciellt nu när det kan ha gått över en månad sedan vi hade seminariet. Jaja, men nu är vi i alla fall igång! Vi är inne på början av november nu, så det är ju inte så dåligt!

Annars har jag fått mitt preliminära antagningsbesked inför nästa termin. Platsgaranti till Förvaltningsrätt och International Law - det var ju skönt. Däremot har den kursen jag tänkt läsa utöver den vanliga kursplanen - barnrätt - inte behandlats klart ännu. Vi är några i klassen som tyckte det lät intressant och tänkte vara extra duktiga nästa termin så istället för de ordinarie 30 hp man läser per termin så ska vi läsa 45 hp istället! Det kommer bli fullt upp, men förhoppningsvis otroligt kul!

Ikväll annars tänkte jag se DaVinci koden. Jag har sett den förut, men det var väldigt länge sedan. I övrigt tänkte jag även se de sista 10 minutrarna på Wallanders "luftslottet". Jag och Emma såg den för några veckor sedan på datorn. Det var bara det att när det var 10 minuter kvar blev det något krångel med datorn och således missade vi alltså slutet! Vi fick ju inte se om de tog fast mördaren eller inte! Vi blev väldigt besvikna, men ikväll ska det bli ändring på det!

Ni får ha en fortsatt trevlig avslutning på helgen!

Kommentarer
Postat av: Björn

Det var säkert betjänten som gjorde det! Det är det alltid. Vad bra att du blev antagen! Välkommen tillbaka på bloggen! Hoppas det håller i sig! Jag ska försöka uppdatera så ofta jag kan också!

2008-11-23 @ 19:59:21
URL: http://bjornshippablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0