En underbar helg!

Helgen kunde knappt bli bättre! (bara längre...) Björn kom i fredags och stannade till söndag kväll. Jag hade bakat en jordgubbs- och blåbärspaj när han kom, vilket var väldigt uppskattat.

Lördagen började med att fira mig i förskott! (fyller egentligen år imorgon, men vi firade lite i förväg.) Vi passade även på att fira vår förlovningsdag lite i förskott. Jag fick ett Wii och Wii-fit av honom! Tack så jättemycket :). Dagen fortsatte med att vi promenerade in till stan och gick lite i affärer innan vi mötte upp Björns kusin Pär och tog en fika på Stars. För min del blev det en väldigt god varm choklad med grädde! Efter det mötte vi upp Sara, Linus, Johan, Danielle, Mat och Maria vid Fortet. Vi delade in oss i två lag (jag, Björn, Danielle och Johan mot Sara, Linus, Maria och Mat). Det var jättekul faktiskt! Speciellt de fysiska övningarna; hänga i lianer, försöka ta sig över ett rullande rör, inte nudda golvet, krypa i olika gångar m.m. Bilder kommer senare! Det slutade i alla fall med att det andra laget slog oss! Men roligt var det! Efter det gick vi till resturangen Taj Mahal för att äta. Jag valde en kycklinggryta med kokos, mango och cashewnötter. Väldigt god! 

På kvällen myste jag och Björn till det och kollade på Änglar och Demoner. Fick se den på datorn eftersom jag inte har någon tv längre, men det fungerade bra ändå! 

Söndagen började med ett självklart besök i kyrkan! Vad jag minns har jag inte missat något första adventsfirande! En trevlig tradition tycker jag! Efter det åkte vi hem till lägenheten och började packa. Lagade även till lite grönsakswok i kokosmjölk och hemmalagade köttbullar med äggnudlar till middag. Helt okej!

Igår hade vi föreläsning hela dagen med en tjej från Konkurrensverket som bland annat pratade om Gryningsräder. Riktigt spännande lät det som! På kvällen var jag hemma hos Maria i kören och övade grown up christmas list inför julkonserterna tillsammans med Hanna och en till Maria.

Nu sitter jag i skolan och skriver lite på min uppsats!

Ha en fortsatt trevlig decemberdag!

Kommentarer
Postat av: Björn

Väldigt lyckad och väldigt trevlig helg! Grattis i efterskott!

2009-12-09 @ 17:34:31
Postat av: Johan

Om ni skaffat Wii och inte varit online med den än (eller gått online ganska nyligen), pröva de här stegen: http://www.youtube.com/watch?v=bz7QbyYVw9A



Då får ni 500 Wii points och kan skaffa ett Nintendo 8-bitars spel gratis :)

2010-01-22 @ 23:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0