Hemtenta imorgon

Sitter i bibblan just nu för att försöka få ett sista grepp om konkurrensrätten innan hemtentan imorgon. Ska träffa Sara, Monika och Monika kl 7.45 imorgonbitti för att diskutera ihop oss om tentan.

Jag hade ett litet problem - som jag tidigare nämnt hade jag beställt hem Tobias Indéns avhandling för att ha den som stöd under tentan. Den har fortfarande inte kommit fastän jag fått besked i förra veckan om att den var skickad. Idag slog det mig - från och med igår är jag ju folkbokförd hemma i Alingsås, så boken lär ju inte dyka upp här alls. Så istället tog jag mod till mig och ringde läraren (Tobias) för att berätta om mitt problem. Det hela slutade i alla fall lyckligt och nu sitter jag här med hans bok som jag fått låna! Oerhört snällt!

Ska snart bege mig hemåt i snöfallet igen för att ha besiktning av min lägenhet. Ska parallellt med det försöka skumma igenom så mycket av boken som möjligt. Dessvärre kommer jag inte ha så gott om tid på mig. Ikväll ska vi nämligen ha avskedsfest i kören hemma hos Maria. Ska bli lite sorgligt faktiskt. Jag gillar kören, även om det finns många starka åsikter om hur allt ska vara så är det duktiga sångare/sångerskor som gör att det låtter riktigt bra! Synd bara att jag inte kan stanna kvar och fortsätta utvecklas tillsammans med kören! Får väl försöka se ifall jag hittar någon kör eller liknande i England.

Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0