Barnrätt och EU-val

Jag tror jag är klar med allt förberedande inför barnrätten nu. Jag har gjort min muntliga presentation klar. Jag fick godkännande från lärare att det var okej att prata om manligt och kvinnligt som barn! Sedan har jag även skrivit klart opponeringen på en uppsats som heter Barnets bästa utifrån 6:2a§ Föräldrabalken. Imorgon klockan fyra har jag ingen mer barnrätt! Skönt! Då kan jag äntligen fokusera på tentan som är nästa fredag. Hujedamej.

Igårkväll var jag och fikade hemma hos en i kören. Nästan alla var där och det var jättemysigt. Vi tittade på bilder från konserten och lyssnade på alla låtarna. Sedan planerade vi lite inför hösten, jag hoppas det blir bra!

Påväg hem gick min växelvajer av - igen! Jag var och bytte den för en månad sedan! Det är så typiskt. Jag har egentligen inte alls tid att gå ner med cykeln till stan för reparation. Jag vet inte om det är mitt vilda (hm?) cyklande som gör att den går av eller om den inte var ordentligt ditsatt.

Idag innan skolan ska jag bege mig till sjukhuset för att förhandsrösta i EU-valet. På själva valdagen kommer jag troligen befinna mig hos Björn i Stockholm, annars är jag hemma i Alingsås! Skönt! Jag hoppas i alla fall att alla gör sin plikt och går och röstar! Nu när man faktiskt känner sig ännu mer insatt i EU efter all EU-rätt vi läst så förstår man änu mer hur viktigt det är att vi faktiskt har ordentliga representater! Som pushar för "rätt" sorts frågor och som vet när Sverige ska backa. Enligt min mening så är Sverige idag allt för lättvindiga med att godkänna i princip allt EU lägger fram som förslag!

Ha en bra dag!
11 dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Björn

Suck... Dom gör inte växelvajrar som förr i tiden längre!

2009-05-27 @ 21:40:05
Postat av: Björn

Suck... Dom gör inte växelvajrar som förr i tiden längre!

2009-05-27 @ 21:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0