Honey, I'm home!

Kul att höra att så många vill att jag ska uppdatera bloggen! Vårterminen har bestått av ett enda stort kaos och tiden har inte riktigt räckt till! Inte inspirationen heller då hjärnan fått arbeta på dubbelspeed för att försöka hinna med i skolan. Men, jag ska inte klaga. Jag har bara mig själv att skylla. Bestämmer man sig för att läsa 150 % så får man nog skylla sig själv!

Jag hoppas direkt in i vad som händer i min vardag just nu. Det är full rulle med dels tentaplugg (knappt två veckor kvar - hjälp!) och dels opponering och muntligt framförande i barnrätten. För tillfället sitter jag och stirrar ner i ett seminarium som handlar om EU och förvaltningsrätten.

Jag ska snart iväg hem till en tjej i kören och öva inför ett kvartettstycke vi ska sjunga på vår musikalkonsert imorgon. Det kommer bli en härligt mix med allt från fina visor från Sound of Music till häftiga nummer från West Side Story. Min insats, förutom körsjungandet, kommer väl bestå av kvartetten. Vi är fyra tjejer som ska sjunga Hemma från musikalen Kristina från Duvemåla. Sedan ska jag även kompa på pianot till en tjej som ska sjunga I gott bevar, också den från Kristina från Duvemåla. Tyvärr har jag inte hunnit lagt ner den tid jag hade velat med att öva.

Glöm inte kika in på vår hemsida för mer information! www.umevok.se



 
Lillasyster sjunger karaoke på Ninas möhippa



Jag, storasyster och Ninas kompis sjunger för fullt



Sedan måste jag ju passa på att skryta om hur duktig jag var igårkväll. Jag var ute och powerwalkade med stavar (det är faktiskt inte så tantigt folk tror, eller?) i 1 timma och 40 minuter. Oavsett är det faktiskt väldigt stor skillnad med och utan stavar! Kände mig riktigt duktig!

Nu ska jag försöka att inte dröja med nästa inlägg allt för länge! Ha en fortsatt trevlig lördag och kommentera gärna!


Kommentarer
Postat av: Björn

Bra jobbat! Powerwalking låter däremot betydligt coolare än vad det är! Jag skulle aldrig i mitt liv ha disciplinen att läsa 150%! Hade aldrig blivit nåt av det!

2009-05-23 @ 22:08:48
URL: http://bjornshippablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0