Musikalkonsert m.m.

Snart är det dags för musikalkonserten. Samtidigt har det som jag anat hänt. De senaste dagarna har det kliat otroligt i min hals - sådär så man bara vill stoppa ner en gaffel i halsen och klia. I morse när jag vaknade kliade det inte fullt lika mycket utan det har nu övergått till att bli helt slemmigt och tjockt. Jag hoppas verkligen att rösten klarar hela konserten! Det var visst fler som var sjuka, så jag hoppas vi blir tillräckligt många kvar i alla fall!

Vad ska jag annars göra idag? Jag ska öva lite till inför konserten, sedan ska jag försöka hinna få lite pluggat. Jag har suttit och spånat på ett ämne att tala om inför det muntliga framförandet i Barnrätten jag har på tisdag. Jag har funderingar på att prata om manligt och kvinnligt som barn. Rosa eller blått, klänningar och pojkar, bilar och dockhus m.m. och hur samhället ser på det. Hur tufft det kan vara för barnet. Det är bara det att jag inte vet om jag får prata om det, för det är inte något juridiskt, men det är ur ett barnperspektiv! Har mailat läraren men har inte fått något svar, men jag hoppas på klartecken så jag slipper försöka komma på ett nytt ämne. Om ni kommer på något reservämne får ni gärna säga till! Rubriken är "min syn på..." och så ska det ha med barn att göra och då något juridiskt. Jag är öppen för alla förslag!

Om jag hittar någon som kan ta kort så får ni senare se lite bilder från kvällens konsert!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: maria

Om alla föräldrar har "rätt" att ha sina barn är en intressant fråga. Typ fosterbarn som har bott länge och har det jätte bra hos en fosterfamilj men måste flytta tillbaks till sina biologiska föräldrar bara för dom har slutat knarka bara för att lagen säger att de har rätt till sina barn. Även om barnen inte vill. Det är intressant.

2009-05-24 @ 21:43:05
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0