Tillbaka till verkligheten igen

Är tillbaka i Umeå efter en underbar långhelg hemma i Alingsås! Fick mycket gjort faktiskt! Har varit hos mina föräldrar, varit med Björn, sett Ljus i Alingsås, träffat söta Karin, träffat andra vänner, varit hos frissan TVÅ gånger, hjälpt till att byggt möbler i lillasysters nya lägenhet och massa mer...

Ja, två gånger... Det började på fredagen med slingor och klippning. Gick hem med stora glamourlockar (som höll sig tills det började regna). Senare under helgen märkte jag att det läckt lite färg vilket gjorde att det blev lite fläckigt i håret så jag gick tillbaka igen på måndagen och fick det fixat. Denna gång gick jag därifrån med vågor i håret. Det är egentligen fräckt vad mycket variationer man kan göra med enbart en plattång! 

Igår var jag i skolan större delen av dagen. Träffade basgruppen och hade seminarium. Självklart kunde vi inte sluta en minut tidigare än kl 17, så läraren drog ut på det in i det sista även om syret hade tagit slut i rummet för länge sedan och alla frågor var färdiga. Efter det åkte jag hem och tillbringade större delen av kvällen med att göra ingefärapäron. Jag plockade päron och rabarber från trädgården hemma innan jag åkte. Rabarbern har jag fryst in. Det blev übergott med ingefärapäronen. Tog och åt det tillsammans med vaniljvisp till Desperate Housewives.

Nu ska jag snart iväg till skolan för att luncha med Monika. Ska diskutera dagens Genusseminarium. Känner mig helt körd! Vi är inne på alldeles för djupa filosofiska vägar för att jag ska hänga med. Bara tre seminarier kvar... bara tre...

Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0