Baka, baka, liten kaka...

Igår när jag kom hem efter skolan och tittade igenom mitt kylskåp såg jag att äggen höll på att gå ut, så då bestämde jag mig för att göra en sockerkaka. Inte nog med det, jag ville exprimentera så jag la i jordgubbar också. Det blev faktiskt väldigt gott!

Vanilj och jordgubbssockerkaka
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa 2 ägg och 2 dl socker tills det blir vitt och fluffigt. I en annan skål, blanda ihop 3 dl mjöl, 1.5 tsk bakpulver och 0.5 tsk vaniljsocker. Smält 50 gr smör och blanda i 1 dl mjölk.

Ta nu och blanda smörmixen med sockermixen. Därefter mixar du i mjölmixen. Häll i en del av smeten i en smord och ströbrödad sockerkaksform. Sprid ut ett antal jordgubbar (antal efter smak) och häll därefter över resten av smeten.

Ställ in kakan i ugnen. Efter ca 30 minuter lägg över folie och låt kakan stå inne i ca 15 minuter till.


Annars igår var jag på salsa. Det var faktiskt väldigt kul! Ska försöka dra med mig Björn på en nybörjarkurs! Det är ju jättekul att dansa, har ju dansat bugg tidigare, men det är inte så kul om man inte har någon att dansa med - därav Björn! :) Väldigt bra!

Annars idag har jag först varit i skolan och haft seminarium. Sedan var jag och Danielle ute och gick. Tog bland annat en sväng förbi Stadium för att kolla lite på Nike-kläder.

Nu sitter jag och gör en seminariefråga där jag faktiskt, tro det eller ej, ska granska ett uttalande Björns farbror gjort! Är inte livet allt bra märkligt ibland? Till råga på allt har de stavat hans namn fel! Jaja... vi får se hur det går!

Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack vännen! :)

2009-09-15 @ 18:46:11
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0