Torsdag

Gårdagens körövning gick bra. Även om det inte blev mycket sjungit alls fick vi börja lära känna den nya körledaren. Förutom att berätta lite om sig själv gick hon även igenom olika sångtekniker och la stor vikt vid att alla skulle förstå varför vi gjorde en viss övning och så. Det kändes väldigt bra! Det blev en bra repetition från tiden då jag gick och tog sånglektioner. Vi har ingen pianist i kören så det enda stycket vi körde igår (Music of the night - från Fantomen på Operan) fick jag istället för att sjunga hoppa in och kompa. Men det gick bra - om inte pianot varit så knäppt bara. Ibland när man tog ettstrukna D och E blev volymen 3 ggr så stark i jämförelse med de andra tonerna. Därför fick jag försöka undvika att slå ner de tangenterna (väldigt lätt när stycket går i D-dur).

Idag gick jag till skolan och satte mig och läste i biblioteket klockan 8. Stor credit till mig själv! Sedan satt vi och gjorde seminariet med basgruppen vilket gick relativt fort vilket var väldigt skönt! Just nu sitter jag och läser om den romerska rätten - europeisk medeltid.

När jag kom upp till Umeå efter sommaren märkte jag att halva displayen på mitt piano (har ett el) lyste helt blått. Ibland varierade det dock och blev blåvitrandigt. Därför fick jag ringa musikaffären där jag köpt pianot för att höra vad jag skulle göra. Tydligen kommer hela displayen behöva bytas ut. Ojoj, det kommer bli dyrt! Tidigare idag ringde killen från musikaffären upp mig och sa att det inte var någon brådska att lämna in pianot för den display som behövs finns endast i utlandet och det kommer ta ett tag innan de kan få hem den. Tills dess får jag använda ett trasigt piano.

Ikväll ska jag iväg på möte inför Amigos (den barngrupp jag är med och leder). Ska bli trevligt! Vi har en nygammal ledare med oss. Jag har inte träffat henne förut, hon slutade när jag började för att åka till USA och jobba.

Nu tillbaka till Romersk rätt och europeisk rättsutveckling och fortsätta läsa om ius commune m.m. Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Björn

Dumma pianotillverkare!



Haha! För övrigt fattade jag ingenting av allt det där du skrev om ettstrukta E och D-dur!

2009-09-03 @ 21:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0