En bra dag

DAG 104 - VECKA 15

Jag känner på mig att detta kommer bli en bra dag! European Family-law uppsatsen flyter just nu på väldigt bra. Ett ämne jag känner att jag lättare kan sätta mig in i och relatera till. Tyvärr har läraren till den andra uppsatsen inte svarat ännu, så den är inte riktigt klar. Men om exakt en vecka ska jag lämna in mina uppsatser! Ska bli så otroligt skönt! Jag hoppas bara att de blir godkända! Det är så svårt att veta vad som krävs av mig. Sättet man skriver en uppsats är helt olika här än hemma. Fokuset ligger till visa delar på helt andra saker än vad jag är van vid, och sedan vet jag ju inte hur varje lärare är med rättningen heller. Vad just den personen vill se mycket av. Det är så stora skillnader. Jag min känsla just nu känner mig att political controveries är tuffast, ganska tätt följt av human rights: expression, privacy, protest and order. De jag känner mig minst nervös över är de två familjerättsuppsatserna - dock vet jag inte om detta är ett bra tecken... Oftast brukar utgången bli tvärtemot vad man trodde!

Om en vecka och två dagar reser jag hem till Sverige! Det ska bli så otroligt skönt att komma hem igen! Visst, jag kommer sakna England. Folket här är så genuint trevliga, det är väldigt härligt vårväder och många av lektionerna och lärarna är riktigt intressanta! Men ingenting kan vara maxat när man känner sig halv. Hade Björn kunnat varit med mig här i England och delat denna upplevelsen hade detta känts maxat! Tyvärr var det ju inte möjligt...

Ni får ha en fortsatt trevlig dag och berätta gärna vad ni ska göra! Det är inte så roligt att bara föra vad som känns som en monolog med sig själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0