En vecka kvar

DAG 106 - VECKA 16

Idag är det en vecka kvar tills jag åker hem till Sverige igen. Och vet ni vad jag är glad över? Att först fått vara med om våren här i England och nu kommer få vara med om den igen hemma i Sverige! Känner mig nästan lite bortskämd!

Hade precis en oanmäld "room-check". De går visst runt i alla hus nu för en snabb koll. Inget att anmärka på som tur var!

Har bestämt träff med en del lärare nu till nästa tisdag då jag ska lämna in uppsatserna. Ska träffa dem för att få lite kursbeskrivningar, lämna tillbaka lite böcker och material som jag fått lånat, sedan så ska jag ju säga ordentligt hejdå också. De är så gulliga här mot mig. De har sagt till mig att jag måste höra av mig innan jag ska åka så att de får säga ett ordentligt hejdå.

Nu ska jag sätta igång med uppsatsen igen. Det flyter på väldigt bra med den, det jag har problem med är bara att hitta stöd för familjeformen "homosexuella och parental responsibility". Vad som gäller i den situationen. Jag vet ju vad jag antar (att båda två kan ha parental responsibility om de antingen är gifta eller registrerade partners) i Sverige resp. England. Men jag måste ju ha stöd! Sedan hur det är i Tyskland har jag faktiskt ingen aning om! Någon som vet?

Ha en fortsatt trevlig dag! Glöm inte att rösta www.hundratusen.nu/mix/DKGv och även berätta vad du ska göra idag!

Kommentarer
Postat av: Björn

Inte ens en vecka kvar! Välkommen hem!

2010-04-30 @ 22:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0