Förvirring

DAG 105 - VECKA 15

Jag måste verkligen vara helt förvirrad. Hade helt fått för mig att jag skrivit ett inlägg här redan idag. Men tydligen inte! Det är nog allt det här intensiva pluggandet med alla uppsatser som ska bli klara som gör att jag blir lite förvirrad i huvudet. Låt oss bara hoppas att jag inte mitt i mina uppsatser byter till ett annat ämne ex. att jag börjar uppsatsen i political controversies och sedan helt plötsligt börjar prata barnrätt eller nåt...!

Har precis kommit hem ifrån min lilla promenad. Jag brukar ta mig en promenad mitt på dagen ungefär för att få tänka lite på annat och få lite syre. Alltid lika skönt att gå ut i vårvädret! Jag brukar börja med att gå igenom ett naturreservat som ligger här i närheten, sedan korsar jag några fotbollsplaner (gräs) och lite vägar och så för att komma till den stora Hanleyparken. Så går jag en sväng där. Jätteskönt.

Nej, nu så blir det till att sätta igång med skrivandet igen. Sitter och skriver i european family law som handlar om parental responsibility. Det som är svårt är att vi inte har något som heter "parental responsibility" (föräldraansvar) i lagtexten. Vi pratar istället om custody (vårdnad) och innebörden blir därför inte samma. Sitter och klurar lite på tysk rätt i detta område också.

Glöm inte rösta! Sista veckan nu tror jag det är! www.hundratusen.nu/mix/DKGv Tack så jättemycket!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0