Chester

DAG 24 - VECKA 4

Idag har jag varit med internationella studenter i Chester. Det är en gammal romersk stad som var jättemysig. Vi fick först en guidad tur och sedan fick vi göra vad vi ville. Jag hängde med tre tyska tjejer och gick och kollade i affärer. När det var dags för mat lyckades alla internationella studenter samlas på ett och samma ställe - McDonalds. Väldigt tråkigt egentligen - varför inte äta något typiskt engelskt? Eller ja... hamburgare kanske är bättre i alla fall!

Här kommer lite bilder från dagen!

     

Katedralen                    Den stora gågatan        De har häftiga gatlyktor här i England 


     

En romersk amfiteater  En väldigt gammal kyrka  



          
Orgel gick ju inte   En av alla predik-  En prästgrav i kyrkan    Häftig arkitektur
av för hackor         platser


På vägen hem gick jag in på Subway och köpte mig en baguette. De är väldigt trevliga här mot alla studenter! Fick valfri dricka och kaka på köpet! Valde en rainbowcookie!

Nu blir det melodifestivalen! Hoppas bara SVTplay fungerar!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Björn

Fina bilder! Haha! Studentlivet är alltså bäst i England?

2010-02-06 @ 21:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0