Cykelskolan

DAG 35 - VECKA 5

Häromdagen gick jag förbi en cykelskola som universitetet höll i på parkeringen. Där studenterna skulle få lära sig att cykla. Väldigt bra initiativ av universitetet tycker jag. Det är faktiskt inte så många länder, som Sverige, där större delen av befolkningen faktiskt kan cykla. Inte för att vara elak, men jag tyckte det var lite underhållande ändå att titta på. Men kände mig samtidigt glad att jag inte behövde gå den skolan.

Idag ska jag ha inspektion av mitt rum. Vi har inte fått någon tid så det kan ske när som helst under dagen. Men jag har inte tänkt att sitta och vänta utan tänkte snart bege mig till biblioteket för att plugga. Det tog mig större delen av dagen igår att läsa igenom barnrätten. Har några frågor till att svara på där, sedan får jag sätta igång med xppo:n. Det är ännu längre att läsa + en massa rättsfall från Europadomstolen (som ju är gigantiskt långa) så jag tror inte att jag hinner klart idag, tyvärr...

Ni får ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Björn

Oj! Vad spännande! Bra initiativ. Det är väl nåt man tar för givet här, att alla kan cykla. Men det är ju rätt svårt egentligen.

2010-02-17 @ 20:37:56
Postat av: maria

haha det hade jag nog med skrattat åt :)

2010-02-17 @ 22:57:33
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0