Englands trafik och hurtig

DAG 25 - VECKA 4

Igår när vi reste till Chester var första gången jag åkte i ett motorfordon i vänstertrafik. Det första bussen gjorde var att skulle ta tredje avfarten åt höger i en rondell. Redan där började mitt huvud och mage spinna. För den som känner mig vet att jag är åksjuk. Jag hade tagit en tablett på morgonen som tur var vilken gör det i princip omöjligt för mig att spy även om jag mår illa. Det är ju verkligen helt kaotiskt med vänstertrafik. Finns ju ingen logik någonstans... Nej, jag vet inte om det är av bekvämlighet eller inte - men jag föredrar högertrafik! Verkligen!

Stundtals under resan var det oehört tjock dimma som låg (typiskt England). Det som jag tyckte var lite ironiskt var att det här och var fanns blinkande varningsskyltar som varnade för dimma. Det var bara det att på grund av dimman kunde man ju inte se skylten förrän man i princip redan passerat den!

Det gick väl sådär att kolla på melodifestivalen via SVTplaylive. Den laddade ganska ofta och spolade framåt ganska ofta så att den skulle komma ikapp den "riktiga" sändningen. Detta gjorde att jag hörde ingen hel låt. Bara bitvis. Många av sluten missades helt - då hade en ny låt helt plötsligt börjat spelas. Det var väldigt synd! Men av det lilla jag hörde av låtarna tror jag ändå svenska folket röstade bra genom att skicka Salem al Fakir och Ola till Globen. Däremot tror jag att Anders Ekborgs låt var bättre än Jessica Anderssons - men som sagt. Hörde ju inte hela...

Nu på morgonen har jag och en i min korridor varit ute och powerwalkat/joggat i en timma. Vi mötte upp en av hennes kompisar också. Vi joggade väl på i princip hela tiden. Körde lite powerwalkning till parken som uppvärmning bara och några enstaka gånger under tiden. Känns jättebra nu!

Ska sätta igång och plugga nu. Ska göra klart XPPO:n vilket jag inte hann häromdagen. Tog otroligt mycket längre tid än jag trodde. Har gjort hälften av frågorna och redan skrivit fyra handskriva sidor (och då skriver jag ganska litet och ihoptryckt). Senare idag tänkte jag gå och handla lite.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Björn

Du är så hurtig! Och dumma engelsmän med deras vänstertrafik... Krånglar bara.

2010-02-07 @ 19:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0