Housekeeper

DAG 21 - VECKA 3

Ja, idag är det onsdag vilket innebär att vår s.k. hushållerska kommer hit. Jag har fortfarande inte till hundra procent förstått riktigt hennes uppgifter här. Det jag vet att hon gör är att tvätta av köksbänkarna (om dessa är tomma från disk), rengör ugnen, städar toalettstolarna och dammsuger korridoren. Om hon gör något mer vet jag faktiskt inte. Det är både lyx och inte. De flesta gånger jag nu varit här har det alltid varit någon som lämnat disk vilket "hindrar hennes arbete" och hon kan inte göra det hon ska. Ändå tycker jag nog att det ser betydligt bättre ut i denna korridoren än i andra när jag tjuvkikat in.

Jag ska alldeles strax till Law Library. Ska se när idag jag måste ha lämnat in en bok jag lånat. Om jag får behålla den större delen av dagen ska jag försöka sitta där och läsa. Hoppas bara inte det blir för kallt. Får ha mycket på mig!

Ska försöka hinna att handla lite mat och sådant idag. Jag som är van vid att kunna storhandla mycket, göra storkok och massor av matlådor till att knappt få plats att laga en omgång mat. Att få handla ofta. Jaja, det är under en begränsad tid.

Ni får ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0