Jag är helt lyrisk!

DAG 38 - VECKA 6

Sitter och pluggar European Family Law. Jag är verkligen i mitt esse. Jag ska ha hand om en föreläsning som ska handla om europeisk familjerätt och mänskliga rättigheter. Jag får göra precis hur jag vill. Jag har valt att koncentrera mig på tre länder (Sverige, Frankrike och Storbritannien) och tänkte jämföra hur de ser på ex. kvinnors rättigheter, barns rättigheter och homosexuellas rättigheter. Just nu läser jag hur det fungerar med lagstiftning om tvångsäktenskap och könsstympning - två av mina absolut favoritområden när det kommer till juridik! Kan inte bli mer lyrisk! Självklart kommer jag även prata om barnaga! Tänker inte låta detta tillfälle gå till spillo.

Ni glömmer väl inte melodifestivalen ikväll?

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0