Lyxproblem - eller inte?

DAG 20 - VECKA 3

Jag vet inte om det är ett lyxproblem jag har eller inte. Att få välja hur jag ska examineras. Det känns som jag nästan tjatat sönder detta ämne, men jag har fortfarande inte bestämt mig utan velar. Skriva uppsats eller skriva tenta. Folk som vet hur det känns att skriva sådana tentor som de har här, samt har skrivit uppsats på detta sätt tycker säkert jag har ett lyxproblem. De vet deras svagheter och styrkor. Vet vad de är bäst på. Hade jag fått välja mellan tenta och uppsats uppe i Umeå hade valet varit otroligt lätt. Självklart uppsats i alla ämnen. För jag tycker det är min starkhet. Det är skillnad här. Även om jag känner att uppsats är min starkhet. Hur många uppsatser på engelska klarar man av att skriva på en termin parallellt med vanligt skolarbete och stora tutorials varannan vecka?

Eftermiddagen kommer tillbringas i sängen, läsandes barnrätt. Kommer nog ta mig hela dagen att ta mig igenom det ska måste läsa. Veckan i övrigt kommer bestå mestadels av pluggande. Måste göra tre tutorials, samt förhoppningsvis att jag hinner börja titta lite på European Family Law. Vill verkligen göra en bra prestation där när jag ska ha hand om lektionen alldeles själv i mars. Ska börja spåna lite vad jag vill ta upp och diskutera. Vad som kan vara intressant - skillnader mellan olika lands system och lagar.

Igårkväll bokade jag, Björn och Karolina boende i London inför när de kommer hit. Vi hittade ett mysigt litet hostel i Hyde Park. Perfekt, med gångavstånd till Oxfordstreet bl.a. Nu blir det bara till att försöka boka tågbiljetter och sådant. Men det får jag ta senare i veckan - kanske på fredag?

Igår gick jag förresten och betalade min hyra. Betalade hela terminen i en klumpsumma så det kändes verkligen! Inte särskilt roligt! Men jag fick välja mellan två belopp - ett i svenska kronor och ett i pund. Även om det var en relativt dålig kurs på svenska kronorna valde jag det eftersom om jag valt punden skulle det ändå tillkommit en viss procent växlingskurs från bankens sida och på detta sätt fick jag ju på plats veta exakt hur mycket jag behövde betala. Sjukt dyrt för ett litet rum där vi delar kök och badrum. Men det är sådant man får ta!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0