Städa upp efter andra

DAG 26 - VECKA 4

Började dagen med att skrubba ena spisen ute i köket. För er som inte vet så kommer det hit en hushållerska några gånger/vecka (fast hon rengör bara på onsdagar). Hon inspekterar även så att vi håller efter oss i köket. Annars måste alla i korridoren betala en ganska hög straffavgift (kollektivt). Nu har spisen sett helt gräslig ut hela helgen och jag har väntat på att "den skyldige" ska städa upp efter sig. När det fortfarande inte var gjort i morses fick jag bita i det sura äpplet och ställa mig och skrubba. Nu är den ren i alla fall! Förstår inte varför inte folk kan städa upp efter sig! Jag har ju tidigare bott som ensam tjej i en killkorridor (i Umeå). Det var väldigt grisigt då med så jag hade höga förväntningar när jag skulle flytta nu in i en tjejkorridor. Men tjejer är faktiskt inte så mycket bättre.

Ska snart iväg och ha en föreläsning i political controversies. Var precis inne hos en i korridoren som skulle ha rättegångsspel idag och flätade hennes hår. Kändes lite dumt på ett sätt, för tjejerna från Trinidad är ju grymma på det här med flätor. Några av dem gör alltid egna rastaflätor och sådant i deras hår, men nu fick jag alltså möjligheten för de andra tjejerna var upptagna med att göra sig iordning (de ska också ha rättegångsspel).

Ni får ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0