Straffavgift

DAG 26 - VECKA 4

10.10 imorses slog det mig. Shit också. Jag hade lånat en bok i bibblan över helgen som skulle varit inne klockan 10.00. 10.20 kommer jag inrusandes på biblioteket för att lämna tillbaka boken. Det blev en straffavgift. Som tur var inte så hög - 50 pence. Jaja, ska försöka komma ihåg böckerna lite tidigare nästa gång!

Sitter och försöker förbereda de tre tutorials som jag har imorgon. Nackdelen med att ha de tre efter varandra är att jag tycker ämnena blandas ihop i mitt huvud och jag har svårt att bena ut vad som är viktigast inför varje enskild tutorial.

Jag pratade med några tjejer innan lektionen skulle börja idag. Vi planerar att starta en liten studiegrupp för att diskutera varje kapitel i political controversies. Ingen av oss känner nämligen att vi fått något grepp om kursen och fattar egentligen vad det handlar om. Jag gillar mer när det är konkret - så när det visat sig att det är en filosofisk kurs känner jag mig ute på djupt vatten. Tur att jag inte är den enda. Men det var som de andra sa - jag har ju ytterligare en nackdel i och med språket också inte är mitt modersmål och läraren är från Skottland. Det underlättar inte precis.

En i korridoren kom in till mig häromdagen och frågade om jag hade internet, vilket jag hade. Hennes fungerade nämligen inte - vilket vi alla tyckte var väldigt konstigt. Idag fick jag förklaringen till varför. Hon blev nämligen senare kallad till någon sorts övervaknings"polis" på universitetet. Hon hade då laddat ner några avsnitt av en tvserie jag precis tappat namnet på. Då hade hon blivit fast i deras kontroll och förlorat internet. Så nu har hon fått skriva på ett erkännandeavtal där hon erkänner sitt brott och att hon inte visste att det var olagligt. Så nu har hon fått tillbaka internet. Dock - skulle det ske igen kan hon bli utsparkad från universitetet. Inte alls kul. De är alltså väldigt hårda här borta och har sträng övervakning!

Tillbaka till läsningen!
Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0