Under investigation

DAG 30 - VECKA 5

Jag gick till postkontoret idag för att se ifall jag fått någon post. Och det hade jag. En prydlig liten hög med massa varningsbrev. Tydligen är jag under utredning för att inte betala någon TV-licens. Det ska komma hit en inspektör bl.a. Jag fick ju genast ringa de ansvariga och förklara vilket missförstånd det blivit. Jag har ju inte någon TV och har ingen TV-mottagare till datorn heller. Så hon i telefonen har nu fyllt i detta men sa att det fortfarande kanske kan dyka upp någon varningsbrev och att det troligen fortfarande kommer komma en inspektör för att se att jag inte haft någon ikopplat i min TV-sändare. Jösses, vad effektiva de är här borta i England.

Har haft en riktigt produktiv dag tycker jag själv idag. Dagen började med att jag har tvättat (vilket gick på över 100 spänn, men det får väl va..). Jag har även läst klart det jag skulle i political controversies och sedan har jag tillbringat större av eftermiddagen i Hanley shoppingcenter. Det blev bl.a. lite dekorationsdetaljer till mina naglar, en fotfil, en bodyscrub (vanilj) och strumpor (7 st för £2!). Känner mig nöjd!

Till middag idag blev det fullkornstacos med sojafärs, naturell yoghurt och massa olika grönsaker. Till efterrätt blev det färska blåbär som jag hittade till en billig peng. Gott!

Ikväll ska jag se "The Proposal". Har hört att den ska vara bra så vi kan ju alltid hoppas!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0