Barnaga

DAG 13 - VECKA 2

Idag kom ämnet äntligen upp när vi hade tutorial i Child Law. Rätten för föräldrar i England att aga deras barn. Tyvärr hann vi inte riktigt diskutera det, men jag fick i alla fall fram att det var helt förbjudet i Sverige. Utropen blev:

- WHAT!? Is that really true?

Läraren svarade då att Sverige har faktiskt en modell angående barnaga som England ser upp till och själva kanske skulle vilja tillämpa. Fast man kanske skulle behålla att man får tillrättavisa småbarn genom något litet fysiskt angrepp.

Ajaj, där tappade hon mig igen.

Jag hoppas verkligen det kommer en dag då vi verkligen kan diskutera denna fråga! Den är så fruktansvärt intressant och jag förstår inte hur England kan anse sig följa barnkonventionen och de mänskliga rättigheterna när något som är så gammaldags och helt fel fortfarande är lagligt! Skärpning England! Inte okej, inte okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0