Barnrätten

DAG 8 - VECKA 2

Nu har jag haft min första föreläsning i Childlaw. Den verkar jätteintressant! Lite svårt bara med de engleska rättsfallen som jag just nu inte har något grepp om hur man söker efter, och den engelska lagstiftningen. Förhoppningsvis får jag lite klarhet i det när jag har mitt möte imorgon med Doug som är en av de personer som ska ta hand om mig denna termin.

Läraren i barnrätten är densamma som i europeisk familjerätt (som är en masterskurs) så jag pratade lite med henne om den idag. Jag hoppar ju in i halvtid där. Tydligen är det bara två personer som läser den kursen så jag var mer än välkommen! Känns minst sagt lite läskigt att vara så få personer, men samtidigt tror jag det är väldigt bra. Förhoppningsvis får jag ut mycket av lektionerna och jag lär mig mer och förstår bättre!

Jag tänkte gå och försöka få ut min bok om en timme då den garanterat skulle ha kommit. Spännande!

Klockan 15 startar kursen Human Rights: Expression, Privacy, Protest and Order. Hoppas det blir en bra kurs! Läste igenom powerpointpresentationen som är inför dagens föreläsning och den verkar intressant. Inte lika flummit som Human Rights: Political Controversies.

Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer
Postat av: Björn

Vad bra att du tycker att det är intressant! Hoppas nattens bestyr inte var för jobbigt! Flumma på!

2010-01-21 @ 22:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0