Dagens bekymmer

DAG 13 - VECKA 2

Ja, jag är allt lite nervös. Idag ska jag ha mina första tutorials. Jag vet inte alls vad som förväntas av mig, hur det går till eller någonting! Jag har gjort så mycket jag kunnat - en del förstod jag faktiskt ingenting av (som filosofin t.ex.) medan annat gick betydligt bättre! Jag har svarat på det jag antagit och hoppat över det jag inte hittat något alls till. Jag är faktiskt mest nervös inför Political Controversies - lektionen. Vi skulle bland annat läsa två artiklar (vilket jag gjort) och ta ställning vilken man håller med. I och med att jag hade svårigheter att förstå vad som sas i texterna och jag kunde inte förstå vilken ställning författarna tog - har jag inte kunnat ta ställning.

Ska om några timmar också ha ett möte med Dewi. Tyvärr hinner jag inte ha ett så långt möte jag egentligen behövt så jag ska försöka få så mycket ut av det på så kort tid som möjligt. Förhoppningsvis kan han hjälpa mig lite med hur man söker rättskällor och tips inför examinationen.

Det är svårt med koncentrationen när grannrummet spelar hög musik! Jag har ingenting emot musik och det är ingen dålig musik hon spelar heller. Men hon sjunger med för full hals! Det gör det väldigt svårt att stänga ute musiken!

Nej, nu ska jag väl försöka kanske få lite klarhet i texterna? Går det? Hmm...

Ha en fortsatt trevlig dag och önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0