En fundering

DAG 3 - VECKA 1

Jag funderar över en sak som någon kanske kan svara på. I England är det ju vänstertrafik (vilket är fruktansvärt konstigt och känns helt livsfarligt) och i Frankrike är det högertrafik. Man kan ju åka i en tunnel mellan England och Frankrike - när blir det högertrafik och hur går bytet till?

Det spöregnar idag igen. Om det fanns en grunnta snö kvar är den garanterat helt borta nu.

Att hitta till Boots och Tesco igår gick relativt bra, även om det var relativt långt. Däremot att försöka hitta hem igen. Ojoj, det var värre. När jag hade gått ett tag frågade jag ett äldre par efter en väg jag visste att jag skulle följa för att komma rätt - då var jag tydligen på väg åt helt fel håll. Mitt lokalsinne var helt omkullkastat och jag fick vända om och försöka hitta rätt. Efter en del bakgator och svängar hit och dit hittade jag tillslut till några riktmäken jag sett ut på vägen dit. Totalt sett att gå och handla igår tog det nog mig 3.5 timmar, haha.

Det är inte så kul att försöka se sig omkring i staden när det regnar så jag tänkte jag får vänta tills det blir lite bättre väder!


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0