En helt annan dag

DAG 18 - VECKA 3

Det som var så vackert igår! Kändes som en vårdag. Solen sken och folk gick faktiskt utan jacka - vissa t.o.m. endast i t-shirt. Idag när man slår upp gardinerna är det snö! Suck. Jaja, förhoppningsvis försvinner det under dagen/natten och den härliga för-våren kan slå till igen. Är så glad att få se solen!

Idag blir det väl mestadels pluggande. Tänkte sätta mig lite med barnrätten och även kolla på tutorial. Måste även bestämma mig idag hur jag vill göra med examineringen. Är så fruktansvärt svårt bara att veta. Jag har nog bestämt mig tilll 95% i alla fall att skriva tre uppsatser. Men frågan är hur jag ska göra med det fjärde ämnet (vilket det nu är). Ska jag satsa på en fjärde uppsats, eller satsar jag på en tenta? Har ni några förslag på hur jag ska göra, vad som vore smart, är jag väldigt tacksam för tips!

På affären igår fick jag tag på två olika ansiktsmasker (en djuprengörande och en fuktighetsmask) och en mild ansiktsskrubb. Det var erbjudande så den ena flaskan fick jag på köpet! Super! Hittade tyvärr inga skor - men ni som känner mig vet ju att det kanske inte är så överraskande! Har så fruktansvärt svårt när det just kommer till "ordentliga" skor, såsom ex. vårskor och vinterskor - att hitta några jag tycker är snygga...

Jag införskaffade även en till film. Sedan innan har jag köpt Narnia, och nu köpte jag Australia. Har inte sett den än, men jag har hört att den ska vara väldigt bra. Blir bara lite frustrerad när det kommer till subtitles. Jag hade förväntat mig att i och med att jag är i England så finns det bara engelska undertexter. Men det finns fler! Narnia har bland annat norska och danska (men INTE svenska!). Och Australia är snäppet värre tycker jag. De har bl.a. norska, danska och FINSKA! Men inte svenska... Det är faktiskt lite frustrerande.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0