Fördomar besannas

DAG 2 - VECKA 1

Vaknade av att det var alldeles för varmt i rummet i morses. Jag tittade ut och det spöregnade! All snö var helt borta.

Har fått mycket gjort hittills idag. Fixat med internetkillen igen (han måste tro att jag är lite kocko när det kommer till teknik, men det är sant). Hälsat på International Office och fått lite utskiftskartor. Inte för att de var så jättebra men jag ska alldeles strax försöka hitta till närmaste Boots (passande, i detta vädret) och Tesco. Det är en bra bit härifrån men jag gillar att promenera. Bara jag inte går vilse...

Annars har jag även fixat mitt studentkort och mitt utskriftsID. Förberedd som jag är hade jag med mig fotografier på mig själv inför ID:t. Annars brukar de trycka upp en framför väggen och ta kortet (hur oförberedd man än är). Därför fick jag komplimang från hon som fixade kortet att det var ett bra kort! Haha, det var i alla fall ett kort jag själv valt, även om det är typ 4 år!

Har även anmält två skador i mitt rum till Residences. Det var en krok som var trasig och mitt bort att kantstött, så att jag slipper betala för det när jag sedan flyttar härifrån. 

Nej, nu ska jag bege mig ut i det otroligt vackra engelska vädret. Om ni inte hör ifrån mig på typ MSN eller liknande på hela dagen kan ni ju anta att jag gått vilse. 

Ha en fortsatt trevlig dag! 

Kommentarer
Postat av: Björn

Så bra att du inte gick vilse! Hoppas att du kommer trivas i England! Lite tomt här utan dig!

2010-01-15 @ 17:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0