I England för en termin

DAG 1 - VECKA 1

Nu är jag framme i England. Vädret är lite snö, disigt och några plusgrader. Resan var verkligen skumpig. Det var det minsta flygplanet jag någonsin flugit med i alla fall. Man fick gå halvböjd i den s.k. mittgången och det var ett säte på höger sida av flygplanet och två stycken på vänster sida. Kanske 15 rader totalt.

Allting är väldigt nytt så just nu känner jag mig mest förvirrad. Ett annat språk, annan valuta, vänstertrafik, en annan kultur... Ett stort virrvarr.

Jag bor i ett litet rum i en tjejkorridor. Tror vi är 12 st totalt. Vi delar kök och badrum. Det är verkligen trångt och jag förstår inte riktigt hur det ska gå när alla ska vara i skolan tidigt på morgonen med duschköer och liknande.

Det jag gjort här hittills är att vari på biblioteket och skaffat mig internet, fixat boende och installerat mig där, letat upp en stor Supermarket (Sainsbury´s) och försökt lagat mat med den begränsade köksutrustning jag har.

Ikväll tror jag vi skulle ha ett korridorsmöte för att försöka ordna lite plats åt mig i köket (de andra verkar ha bott här en längre tid). Just nu är de få kylar och frysar som finns fullproppade med mat. Annars kan man göra som en i korridoren föreslog (hon kom från Afrika tror jag) och lägga all maten i fönstret för "det är så kallt ute nu". Känns sådär. Visst, frukt och sådant, men inte kött och liknande!

Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0