Natten - hände den verkligen?

DAG 8 - VECKA 2

Är det verkligen sant? Denna veckan har jag lektioner två dagar, i måndags och nu idag (den längsta dagen). I natt (såklart, av alla nätter) blev jag först uppdragen ur min säng när jag äntligen var påväg att somna vid 11 (det finns en nattklubb utanför som spelade jättehög musik så det var ganska svårt att komma till ro) av några i korridoren. Då skulle vi ha "krismöte". Om det inte är rent i köket när en hushållerska kommer på morgonen måste alla i en korridor böta 30 pund. Nu var det lite disk framme och dessutom smuligt på ett bord och en Brieost låg framme. Det var någon av fransmännen som gjort det men de var ute och partade. Ärligt talat kan jag inte förstå att det behövde hållas ett krismöte vid elva! Visst, ingen vill plocka upp efter någon annan men det var inte så överdrivet mycket - utan det lättaste hade ju varit för någon att snabbt fixat det så kunde vi ha möte ikväll istället (tidigare). När jag äntligen gick till sängs var klockan närmare halv tolv och fransyskorna hade återvänt. Orkade inte höra det skäll de skulle få. Hade redan fått lyssna på när de gick igenom varenda person för att se ifall det var de som gjort röran i köket!

Det tog en bra stund att sova för det var ganska höga och upprörda röster i korridoren, och här är det väldigt lyhört. När jag äntligen somnat i alla fall väcktes jag vid halv 4 av att brandlarmet gick! Det är inte sant tänkte jag! Vi kollade ut i korridoren för att se om det var någon av oss som satt igång det. När brandlarmet inte gick av var vi tvugna att klä på oss jacka och skor utanför nattkläderna och bege oss ut. Larmet verkade ha utlösts i ett av de intilliggande husen dit de två (!) som kom från brandförsvaret gick in. Troligen var det någon som rökt inne på sitt rum! Vi fick säkert stå ute i 15-20 minuter innan vi fick gå in igen!

Äntligen kunde jag få sova de sista få timmarna innan skolan börjar även om det igen tog en bra stund innan jag kunde somna! Nu mår jag illa av trötthet faktiskt...

Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0