Övergångsställe

DAG 4 - VECKA 1

Övergångsställena här i England har skapat en hel del funderingar över skillnaderna här och hemma. När det är grön gubbe har alla bilar åt alla håll rött ljus verkar det som. Sedan finns det övervakningskameror vid varenda övergångsställa. Dels en kamera riktad mot gångtrafikanterna, men även en riktad mot bilarna. Det skulle nog bli väldigt mycket rabbalder i Sverige om förslaget fanns att införa kameror även där. Integritet och sådant. En ytterligare sak vad gäller grön gubbe är även att när det väl är grönt är det grönt fruktansvärt kort tid. Jag som ändå promenerar relativt raskt hinner inte över vägen innan det är rött. Hur är det då för folk som har svårt att gå, äldre... ?

Det var riktigt fint väder här idag så jag passade på att gå till köpcentret igen. Köpte lite hårstaylingsprodukter på Boots (till riktigt låga priser - I like). Det blev bara från märket Toni&Guy idag. Ett hårserum, en produkt för värmeskydd innan plattning av håret och en leave-in hårinpackning. Efter det gick jag även till Tesco igen för att inhandla lite nötter (cashew och pistach) och disksvampar. Blev även lite lunchbars och platslådor.

Jag passade även på att ta lite fotografier på området.


Här är huset där jag bor. Man bor i korridorer med 12 pers i varje. Tjejer för sig och killar för sig.



Här är Law school där jag ska läsa


Typiskt engelska hur med exotiska växter och träd


Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0