Polisen

DAG 11 - VECKA 2

Jag har precis varit ute och powerwalkat/joggat. Det blev ingen jättelång runda av två anledningar. Dels började det spöregna när jag var ute, sedan när jag först gick förbi tågstationen stod där tre stycken pikétbussar fulla av poliser (säkert 8-10 stycken i varje buss). När jag började närma mig parken som jag tänkte springa i såg jag enstaka polisbilar utspridda. Nu när jag kom tillbaka till universitetsområdet stod här utspridda polismän och även en till pikétbuss full med poliser. Kändes både bra och inte. Det är väldigt bra att de har gott om poliser här (och de har ju så fina hatt/hjälmar), men sedan måste det ju finnas en anledning till varför det var så väldans stort pådrag av poliser här idag. Demonstrationen var ju igår. Vet inte om de var förberedda på eftersläntare eller om det är något annat här som hänt!

Idag ska jag fortsätta med tutorialuppgifterna i XPPO:n och även försöka mig på barnrätten. Annars har jag haft lite funderingar på att gå till affären senare för att köpa lite mer frukt eller nåt. Vi få se - känns inte så kul om det regnar (och om det fortfarande är fullt pådrag med polismän).

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0