Såhär efter första lektionen

DAG 5 - VECKA 1

Idag var första dagen i skolan. Fick mitt schema. Väldigt luftigt. Varannan vecka tre lektioner à 2 timmar (en på måndagen och två på torsdagen) och varannan vecka samma tre lektioner igen + tre stycken typ seminarier och en till föreläsning (som ligger mellan 17-19 på onsdagar!). Dessa veckor har jag någonting varje dag förutom fredagen. 
 
Första föreläsningen gick av stapeln idag. Det är en kurs som heter Human Rights and Political Controversies. Även om den ska handla om rättsfilosofi (som jag ju tyckte så mycket om... hmm...) så tror jag ändå att just de politiska synvinklarna kan göra kursen riktigt intressant. Men läraren, som var lite speciell, pratade om cosmos och juridik... Haha, ja, jag säger då det! Jag tror inte riktigt sättet läraren hade skulle varit tillåtet på ett svenskt universitet. Han hade väldigt starka åsikter, både inom filosofin och politiken och vi ska endast ha en kursbok (Douzinas) för han har samma åsikter och håller man inte med och tycker som dem så ska man inte läsa kursen! Just nu har jag inga åsikter, men jag tänkte läsa den ändå.

Det är tre andra kurser jag ska läsa här i England. Dels är det ytterligare en Human Rights men som heter Expression, Privacy , Protest and Order. Därutöver är det Child Law och European Family Law som jag ska läsa. Det ska bli intressant! 

Jag har även idag anmält mig till en resa till Chester den 6 februari. Det är via international office så förhoppningsvis kanske jag träffar fler nya utbytesstudenter där! Annars verkar universitetet i sig inte ordna några träffar för internationella studenter vilket jag tycker är synd!

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0