Storebror ser mig

DAG 14 - VECKA 2

Det finns nog nästan ingenstans (förutom typ i mitt rum) som jag inte känner mig övervakad på. Storebror ser mig. På hustak, vid vägarna, vid dörringångar, inne i universitetet, överallt... Det finns kameror överallt. Visst, jag kan tycka det är bra på ett sätt. Syftet är väl att hålla nere kriminalitet, överfall osv. Samtidigt så känner man sig verkligen bevakad. Jag förstår den debatt om övervakningskameror som pågår i Sverige. Och jag känner mig verkligen kluven i frågan just nu. På ett sätt är det skönt att känna - händer det något finns det i alla fall bevis. Å andra sidan - var är min rätt till anonymitet. Att kunna få gå till och från affären, få gå runt i skolan, utan att känna mig konstant övervakad! Kluven....

Idag ska jag titta igenom de böcker och häften som Dewi gav mig igår angående engelsk rätt. Förhoppningsvis kanske lossnar det lite för mig då! Om jag hinner ska jag väl börja förbereda måndagens lektion i political controversies också. Klockan fem börjar min kvällskurs i European Family Law. Har så fruktansvärt höga förväntningar på den kursen - så jag hoppas inte jag blir besviken! Jag har ju inte kunnat förbereda någonting eftersom jag varken vet vad det är för kurslitteratur eller vad de har sysslat med det senaste halvåret i kursen!

Tänkte försöka prata med läraren också vad hon tycker skulle passa bäst för mig angående examination. Tänkte prata med xppo-läraren imorgon då vi har föreläsning. Jag håller mig i alla fall till uppsatsen avseende p.c:n.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0