En viktig dag

DAG 56 - VECKA 8

Imorses gick jag till tvättstugan och körde ett par maskiner. Det är ju inte jättekul att stå och handtvätta alla kläder i handfatet dagarna i ända, så nu kände jag att det var dags för en ordentlig tvättning igen. När maskinerna kördes och sedan även torktumlades så passade jag på att börja läsa en tjock rapport vi fick av vår lärare i exppo:n. Jag har inte kommit jättelångt men den är faktiskt ganska intressant!

Ikväll har jag min stora presentation i European Family Law. Faktiskt lite nervös och det kommer nog bli ännu värre när jag väl är på plats. Men jag får ändå luta mig tillbaka och känna att många av de ämnen som jag valt att ta upp är ämnen som jag brinner för. Jag vill bara inte få det att låta som att Sveriges system är mycket bättre än Englands och Frankrikes - för i många fall är det ganska lika, men det finns några undantagssituationer där Sverige definitivt kommit längre i rättsutvecklingen!

De ämnen jag ska ta upp är:
* Rätt till mamma-/pappaledighet (betald/obetald)
* Våld i hemmet
* Kvinnlig könsstympning
* Barnaga
* Partnerskap eller äktenskap för homosexuella
* Homosexuellas rättigheter att adoptera

Nu ska jag öva lite inför ikväll, efter det tänkte jag fortsätta läsa rapporten.

Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0