Folks ovanor

DAG 69 - VECKA 10

Det sägs ju att om man bor tillsammans med någon så efter ett tag kan man börja irritera sig på den andre personens 'ovanor' (vad man själv tycker är). Men om vi tar mig och Björn som exempel så irriterar jag mig inte direkt på att han har för 'ovana' att lägga smörpaketslocket i kylskåpet... Däremot skulle en tredje person flytta in skulle de kanske irritera sig på att vi kan ha för vana att skjuta upp att göra nödvändiga saker till i sista stund. Men i och med att vi båda är likadana så är det ingenting vi kan irritera oss på på varandra.

Däremot, nu när jag bor tillsammans med 11 tjejer. Vi delar badrum och kök - då kan man väldigt lätt irritera sig på andras 'ovanor'. Ta till exempel en indisk tjej som bor här. Hon har alltid för 'ovana' att använda den absolut minsta kastrullen på den absolut största spisplattan. Jag blir mest irriterad över att det drar så fruktansvärt onödigt med el - och att plattan bränner ut massa extravärme vilket gör att det blir alldeles immigt i hela köket. En annan 'ovana' jag kan störa mig på är när vissa tjejer inte plockar upp allt hår efter sig i duschen. Eller att vissa aldrig diskar efter sig utan väntar tills städhjälpen slängt disken i vår 'dirty dishes-låda' och då tar upp disken och diskar den. (Då har disken redan stått framme i en vecka). Eller att vissa inte torkar upp alla smulor från bordet efter sig. Eller när städhjälpen städat i princip kliniskt rent i köket och så kommer man in en stund senare och det är totalt kaos överallt igen - då undrar man vad det var som hände. Visst, det låter inte så mycket för världen - men när man bott tillsammans i snart 11 veckor - då blir dessa 'ovanor' någonting i alla fall jag lätt kan irritera mig på. Hur är det med er? Har ni någon 'ovana' andra kan störa sig på, eller någon 'ovana' ni stör er på?

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej!

Det är mitt fel att Björn lägger locket i kylskåpet, för det gör alltid jag.

Vad kul att läsa om dig...

Kram

2010-03-23 @ 19:33:01
Postat av: Björn

Hahaha! Men mamma då...! PINSAMT!

2010-03-23 @ 20:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0