Ganska händelselös dag

DAG 66 - VECKA 10

Ja, inte jättemycket att säga. Jag håller på och pluggar, känns som att det går väldigt långsamt för det finns en massa andra saker jag mycket hellre skulle gjort. Men skärpning Sara! Idag måste jag göra tutorialen så att jag kan koncentrera hela morgondagen på att försöka skriva på en av alla uppsatserna. Även om det är mycket att göra med att skriva uppsats i alla ämnen, så känns det ändå som att jag valt rätt! Att försöka lära mig allt detta utantill; alla engelska principer, acter och rättsfall och få ner allting på ynka två timmar - nej, det här blir nog bättre!

Vår lärare i Political Controversies uppmanade oss att om vi hade förslag på ämnen inför den uppsatsen vi ska göra där kunde vi skicka in det. Vi kommer sedan av honom få kanske två eller tre olika frågor vi kan välja av att skriva om. Självklart tog jag tillfället i akt och skickade in tre olika förslag. Vi får se om något av de får gehör - inte alls säkert...

Har även varit inne på studera.nu och kollat på min ansökan. Jag var visst automatiskt anmält till nästa termin (termin 9 - EXAMENSARBETE!!!) och ansökan behandlas nu. Att mitt minne kan vara så kort - brukar vi bli automatiskt anmälda till terminerna?

Jag pratade även lite med Björn förut. Han är tillsammans med mina föräldrar och syskon i Göteborg och firar min bror som fyllde år igår. Jätteavundsjuk! Hade varit jättetrevligt! Men han var riktigt stilig innan han gick - i skjorta och allt! Han är så fin!

Nej, skärpning - tillbaka till pluggandet nu! Musiken på så att jag slipper störas av allt övrigt ljud i huset... Att det kan vara så lyhört! Hör folk som pratar på Skype, lyssnar på musik, lagar mat, tvättar i handfatet, går på toa, vankar av och till, sjunger, pratar högt för sig själv(!?)...

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Björn

Oja, väldigt stiligt. Det var väldigt trevligt!

2010-03-21 @ 14:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0