Grått och regnigt

DAG 77 - VECKA 11

Vart försvann det fina vädret egentligen? Det spöregnar och har gjort det nu i ett par dagar. I och för sig blir det dåliga samvetet inte lika stort av att jag sitter här inne och pluggar som det hade varit om solen skinit! Men ändå...

I övermorgon åker jag till Skottland! Fy vad roligt vi ska ha, Anna och jag! Jag ska resa bara med handbagage (jag som alltid har överdrivet mycket packning med mig), hjälp hur ska det gå? Jag hade tänkt skicka med så mycket som möjligt hem med Anna i och med jag själv snart ska åka härifrån och jag har lite mycket grejer... Som vanligt! Har använt en av mina superbra vakuumpåsar och lagt ner en massa kläder och sådant i och knökat ner i min ryggsäck - det sparar verkligen jättemycket plats! Ett bra tips för er som fortfarande inte prövat vakuumpåsar och brukar ha alldeles för mycket grejer med er när ni ska ut och resa! Tyvärr gör det ju ingenting åt vikten... men ändå!

Nej, nu ska jag sätta igång med uppsatsen igen. Nu håller jag på med Europeisk familjerätt som ska handla om "parental responsibility". Jag har valt att jämföra England, Sverige och Tyskland i denna uppsats. Jag har fortfarande nämligen inte fått uppsatsämnena i de andra två ämnena jag också ska skriva uppsats i! Börjar bli lite stressad över det. När vi kommer tillbaka från påsk"ledigheten" är det ju bara drygt 3 veckor innan alla uppsatser ska lämnas in - och det är lite lite tid för att hinna skriva två hela uppsatser på som ska vara 3000 ord/styck.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: karin

Hej vännen :) Jag har det bra. Hur mår du? Allt bra i England? :) KRAMAR

2010-03-31 @ 15:45:23
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0