Hjälp?

DAG 71 - VECKA 11

Håller på för fullt med min barnrättsuppsats och kommer nog sitta ett tag till med den. Imorses hade jag först en föreläsning som handlade om surrogation och insemination. Riktigt intressant! Och läraren tog upp lite angående svenska rättssystemet på det området. Det var ju kul!

Jag har även haft ett möte med min lärare angående min uppsats. Nu har jag i alla fall gjort en ordentlig strukturplan och jag vet vad jag vill ha med och liknande. Nu kommer bara problemet med att hitta den fakta jag behöver. Har massa fakta, men att sålla ut och kompletera - ett tidskrävande jobb! Dessutom - i min uppsats kommer jag behöva förklara skillnaden mellan svenska och engelska rättssystemet generellt och även det svenska socialtjänstsystemet. Hur i hela friden ska jag kunna göra det kort och koncist utan för mycket detaljer, men ändå förståeligt? Om någon har några idéer eller förslag så tages det tacksamt emot!

Ska försöka att vara uppe i Hanley redan vid klockan 9 imorgon (det är tydligen då alla affärer öppnar) för att uträtta lite ärenden jag måste göra. Förhoppningsvis hinner jag tillbaka i skaplig tid så jag kan ägna resten av dagen till att plugga, plugga, plugga...

Glömde förresten säga att igår när jag satt i bibblan (klockan var runt 11 kanske) då var jag helt själv där tillsammans med bibliotikarierna. En riktigt konstig känsla faktiskt! Tänk om man skulle komma till Umeå Universitetsbibliotek och sitta där runt samma tid en onsdag och det skulle vara tomt. Knepigt! Men de flesta har väl påbörjat sin påskledighet. Vi har ju två veckors ledigt nu, och då tar många tillfället i akt och åker någonstans. Jag ska ju också iväg en långhelg, men annars så behöver jag all tid jag kan få för att sitta med mina uppsatser.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0