LONDON

DAG 61 - VECKA 9

Nu är jag tillbaka igen efter en helt fantastiskt trevlig långhelg i London tillsammans med Björn och Karolina. Vi hade grymt kul och jag tänkte visa lite vad vi hittade på!


jag och Björn utanför vårt hotell


Buckingham Palace (kanske min gode vän Challe var där?)


jag och Karro vid Piccadilly Circus


Trafalgar Square


Milleniumbridge - som förövrigt var med i senaste Harry Potter-filmen!


Kultuverade som vi är så besökte vi även Shakespear's Globe


Tower of London där kronjuvelerna bevaras


Tower Bridge


London Eye - som vi tyvärr inte hann åka. Vi tänkte åkt på lördagkvällen för att se när alla ljusen var tända, men tyvärr hade de redan stängt när vi kom dit.


Big Ben


Vi gick till the Moveium Museum också. Kanske helgen största besvikelse för min del. De annonserade att det skulle finnas massa rekvisita och liknande från en massa kända brittiska filmer bl.a. från Harry Potter. Som ett stort fan som jag faktiskt är så ville jag hemskt gärna gå in dit, så vi betalade dyrt och jag hade höga förväntningar. Det visade sig att allt de hade från Harry Potter var en pälsjacka som användes av sångaren i bandet som spelade under festen i fjärde filmen... Stooooor besvikelse!!! Men vi fick i alla fall se original hatten och käppen som Charlie Chaplin hade.


Vi hade turen att få tag i biljetter till den prisbelönta musikalen Lion King. Salen var enormt stor och enoooormt hög - och jag som har höjdskräck, men det gick bra! Föreställningen var helt fantastisk och hon som spelade Rafiki var otroligt duktig! Se den!


Vi stötte även på en guldig Freddy Mercury


St Paul's Cathedral


Som klassisk musiker kan man ju inte åka till London utan att besöka Royal Albert Hall


jag och Björn i Hyde Park. Sista dagen var det strålande vackert väder


Vi tillbringade även en hel del tid på shopping. Fynden för min del blev en bikini + en extra bikinitopp, ett par jeans, en blus och ett par solglasögon. Lägger upp bilder på det en annan dag! Karolina och Björn gjorde även några riktiga fynd!


Ni får ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Karro

Najsbajs!

jag ska försöka lägga in mina bilder ikväll. Kan fortfarande inte öppna dina...

Jag tycker det är kul att vi är "kultuVerade" ;)

Fina bilder!

2010-03-17 @ 18:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0