Plugga.

DAG 73 - VECKA 11

Det gick inte så bra igår. Jag fick en del gjort på uppsatsen, men huvudvärken gav inte med sig så tillslut fick jag känna mig besegrad och la av. Men, idag är det nya krafttag som gäller. Jag behöver verkligen vara klar med uppsatsen imorgon (hjälp!) och det är väldigt långt kvar. Även om jag suttit med den i flera veckor så känns det som att det bara växer och växer och jag får det svårare och svårare att egentligen veta vad som är det viktigaste och inte. Samtidigt som jag är väldigt osäker på vad som behöver förklaras och inte. Det är nackdelen med att tidigare skrivit uppsatser där det är okej att utgå från att alla vet vad socialtjänsten är, vad socialtjänstlagen och lag om vård av unga är och så vidare är. Inte lika lätt nu! Hur ska man kunna förklara vad det är vad och vad de gör och liknande på ett förståeligt sätt utan att det tar upp hela uppsatsen - då det inte är syftet med uppsatsen?

När lärare i Sverige sagt att det är svårt, på snäppet omöjligt att jämföra Englands och Sveriges system då de är totalt helt olika. Grunden är helt olika. Medan lärarna här i England tycker att det borde vara lätt som en plätt för mig att jämföra systemen. Jag vet inte jag. Jag är förvirrad. Men så säger de ändå att de tycker Englands lagar är väldigt bra - bäst faktiskt, samtidigt som de i nästa andetag höjer Sverige över skyarna - som att vi har det mest ideella rättssystemet av alla och vi är bäst - nästan ouppnåliga. Fatta att jag sitter och lite smått skäms och rodnar då vissa pratar med mig som att det är jag som skrivit alla lagarna. Jag säger då det... Jag vill inte ta åt mig någon ära - för jag har inte varit med och skrivit någon av lagarna - däremot är jag väldigt glad att Sverige har ett såpass bra rättssystem som vi faktiskt har! Men, det är inte jag som ska ta åt mig äran för det.

Nu blir det pluggande hela dagen! Ha en fortsatt trevlig dag och hoppas ni har det roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0