Promenad i vårsolen

DAG 53 - VECKA 8

Har suttit inne framför datorn större delen av dagen och försökt komma underfund med hur i hela friden jag ska göra med min barnrättsuppsats. Vet inte riktigt vad det är jag ska fokusera på utifrån den frågan vi fått. Man skriver tydligen uppsatser på ett helt annat sätt här, så i veckan ska jag träffa min lärare så hon får förklara lite mer i detalj vad som krävs för en uppsats här.

Det är så otroligt vackert väder här idag. Varmt och skönt, solen skiner och himmelen är blå. Jag har tidigare på en karta sett att bakom huset jag bor ska det finnas ett naturreservat. Så jag stängde av datorn för en stund och begav mig ut i det härliga vädret för att titta närmre. Det var jättemysigt. Först gick jag på en liten asfalterad stig. På höger sida fanns ett sött radhus och på vänster sida porlade en bäck. Jag kom fram till en bro som jag gick över och så vips var jag inne i naturreservatet. Det var fint. Mycket djurliv och mysiga små stigar. Men vår som det ändå är så innebar det att vissa delar av stigarna var rena lervällingen - men annars gick det bra! Jag vill vara utomhus och inte sitta inne och plugga! Suck...  

Nu ska jag fortsätta med min uppsats!
Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0