Vilken härlig dag

DAG 55 - VECKA 8

Solen skiner och humöret är på topp. Har precis varit i skolan och haft ett möte med min barnrätts- och europeisk familjerättslärare Sue. Hon är ju helt fantastisk! Jag hade lite frågor angående uppsatsen, hur man lägger upp en uppsats här i England och liknande. Det är verkligen helt annorlunda. Här ska jag exempelvis utgå från att läraren kan den engelska lagen så jag behöver inte förklara någonting när det kommer till olika principer och liknande. (däremot kommer jag ju behöva förklara det svenska systemet). Syfte och metod ska inte skrivas utan det är tre olika delar på en uppsats här; introduktion, presentation, slutsats.

Hade jag haft möjlighet hade jag helt klart försökt fått Sue som handledare till mitt examensarbete. Det jag kan säga är att funderar ni på att läsa här på Staffordshire University så rekommenderar jag helt klart att ni ska välja alla familjerättskurser som går. Ni kommer få en fantastiskt bra lärare då!

Jag har ingen lunch tills idag så jag ska alldeles strax gå iväg och handla. Ska passa på att köpa vatten då (oj vad det är tungt att släpa hem 8 liter vatten åt gången)... sedan även lite frukt och sådant. Ska även lägga på ett kort.
Resten av dagen kommer jag behöva till att läsa ett tjockt häfte jag fått i Human Rights: expression, privacy, protest and order. Ikväll ska jag även redovisa min lektion jag ska hålla i imorgon för Björn. Oj, vad mycket han får lära sig, haha!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0